Dostawa i zwrot gratis powyżej 300 zł

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami!

Tel.:
500477482

Email.:
sklep@bajkids.pl

Do darmowej dostawy: 300,00 zł

do kasy suma: 0,00 zł
KUbikes 24S TRAIL – test i opinia po pełnym sezonie jazdy 0
KUbikes 24S TRAIL – test i opinia po pełnym sezonie jazdy

Lekki rower dla dzieci KUbikes 24S TRAIL towarzyszył nam przez cały obecny sezon. Jasiek wykręcił na nim już około dwóch tysięcy kilometrów. Zebraliśmy wspólnie całkiem sporo doświadczeń. Miasto, szutry, bezdroża, góry, jeziora, lasy. Polska i zagranica. Rowerowe weekendy, wakacje, wycieczki te dalsze i bliższe. Masa przygód, w tym dziesięć etapów Poland Bike Marathon 2023. Rowerowo działo się co nie miara. W fotograficznym skrócie mniej więcej tak:

Po tak intensywnym sezonie możemy stwierdzić, co się naprawdę przydaje, co warto wybrać, a z czego śmiało można zrezygnować. Sami zdecydowaliśmy się celowo na najwyższą specyfikację techniczną KUbikes 24S TRAIL. Chcieliśmy w praktyce przekonać się jakie znaczenie mają konkretne podzespoły tego lekkiego roweru naszego pierwszoklasisty.

KUbikes 24S TRAIL – specyfikacja techniczna

Każdy model TRAIL niemieckiego producenta lekkich rowerów dla dzieci KUbikes daje możliwość indywidualnej konfiguracji. Mamy zatem szeroki wybór i realny wpływ na zamontowane podzespoły roweru. Poza aluminiową ramą, która jest specjalnie cieniowana oraz wzmocniona i ma sportową geometrię

możemy wybrać następujące podzespoły:

  • napęd Shimano Deore 1×10 (11/42S) lub Shimano 1×11 XT (11/46S)
  • amortyzator powietrzno-olejowy 52 Parts (skok 80mm, blokada i regulacja tłumienia odbicia) lub sztywny widelec karbonowy
  • siodełko standardowe z aluminiową sztycą lub sztyca i siodełko z włókna węglowego
  • kierownica aluminiowa lub karbonowa
  • korba 28Z lub 32Z
  • hybrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR MT201 lub Magura MT4
  • koła standardowe lub ultralekkie
  • opony Kenda Aptor 1,75; Schwalbe Black Jack 1,9; Kedna Booster 2,2; Schwalbe Rocket Ron 2,1
  • szybkozamykacz podsiodłowy lub śruba na imbus
  • pedały plastikowe lub aluminiowe platformy

Pełna lista i wybór specyfikacji dostępne tutaj.

KUbikes 24S TRAIL – specyfikacja roweru Jasia

Nasz model KUbikes 24S TRAIL to praktycznie najwyższa możliwa specyfikacja techniczna. Waga tego prawdziwego roweru MTB to niecałe 9kg! Konfigurując rower Jasiowi chcieliśmy w praktyce przekonać się, co się sprawdzi w naszych warunkach jazdy. Ponieważ jeździmy całkiem sporo w terenie od PodlasiaSuwalszczyznyBałtykuJeziora Nyskiego po Wawerskie Lasy i singlowe trasy w górach. Dlatego też zdecydowaliśmy się na poniższe podzespoły:

amortyzator powietrzno-olejowy 52 Parts

Amor powietrzno-olejowy 52 Parts naprawdę działa i wybiera nierówności. Poprawia też zdecydowanie przyczepność przedniego koła na zjazdach. Sprawdza się w terenie i w mieście też komfort jazdy jest ciut większy. Doskonale mogliśmy to przetestować na kilku pętlach Singletrack Glacensis. Efektywnie możemy faktycznie liczyć na 70-80 mm skoku, co w terenie robi różnicę. Jeśli dodamy do tego blokadę i regulację tłumienia odbicia, mamy naprawdę fajny zestaw poprawiający bezpieczeństwo i komfort jazdy dziecka.

Jeśli nie zależy nam aż tak bardzo na amortyzacji i nie będziemy śmigać po górskich szlakach, możemy wybrać karbonowego sztywniaka. Rower będzie w takim przypadku sporo lżejszy. Karbon, tak jak w rowerach gravelowych, ma także sprawdzone, praktyczne właściwości wytłumiające.

napęd Shimano 1×11 XT oraz korba 32Z

W przypadku napędu chcieliśmy mieć najszersze spektrum i pełne możliwości szczególnie na podjazdach. Jeżdżąc w górach i startując w Poland Bike Marathon Jasiek wielokrotnie miał okazję korzystać z największej zębatki z tyłu. W wymagającym terenie bywa to zdecydowanie pomocne. Na KUbikes 24S TRAIL z takim napędem będziecie ciut łatwiej podjeżdżać pod strome wzniesienia.

Naszym zdaniem napęd Shimano Deore 1×10 jest też w zupełności wystarczający. Manetki Deore działają nieco lżej. Na początku Jaś musiał się trochę siłować przy zmianie biegów modelu XT. Wcześniejszy model ujeżdżany przez Jasia KUbikes 24S DISC miał właśnie napęd Deore 1×10.

Wybór korby to już strikte kwestia terenu, w którym będziemy jeździć. Dla nas 28Z w zupełności wystarczy, ale jeśli chcecie kręcić z mniejszą kadencją, możecie zdecydować się na 32Z. Element przydatny podczas jazdy po płaskiej, utwardzonej nawierzchni.

Hamulce Magura MT4

Wcześniej używaliśmy hamulców Shimano BR MT201. Poprzedni KUbikes Jasia w wersji DISC hamował bez zarzutów. Nie zdarzyło się nigdy, aby te hydrauliczne tarczówki zawiodły. Jasiek wychodził wielokrotnie obronną ręką z niemałych opresji. Hamował pewnie i nawet w deszczu rower zatrzymywał się „od ręki”. To bardzo dobrze widać na naszym filmie z górskich tras Singletrack Glecensis (druga część zjazdowa).

Główna różnica między Magurą i Shimano to przede wszystkim klamki, które w Magurach możemy obsługiwać dwoma palcami. Czy warto zatem dopłacać? Naszym skromnym zdaniem hamulce Shimano w zupełności wystarczą. Shimano na pewno łatwiejsze są w obsłudze serwisowej i regulacji.

Jeśli chcecie jednak mieć wyżej wyspecyfikowany rower i trochę fajniejsze klamki, wybierzcie Magury. Zostając przy Shimano możemy zaoszczędzoną kwotę przeznaczyć na bardzo ważny i sprawdzony element KUbikes 24S TRAIL czyli

ultralekkie obręcze i opony Schwalbe Rocket Ron 2,1

Dobre koła w rowerze robią kolosalną różnicę podczas jazdy w każdym terenie. Naszym zdaniem warto zdecydować się na ultralekkie obręcze. Różnica tkwi nie tylko w samej obręczy, która w tym wypadku jest modelem tubeless ready. Całe koła są lżejsze i mają nieco bardziej zadziorny wygląd ze względu na czerwone piasty. W modelu ultralekkim zastosowano piasty na łożyskach maszynowych markowane 52Parts identyczne do piast Novatec. Koła te kręcą się lepiej, szybciej, są nieco sztywniejsze.

Opony Schwalbe Rocket Ron są przede wszystkim bardzo lekkie. Mają dobry bieżnik do jazdy w terenie. Opory toczenia nie są duże, a sama opona świetnie układa się na obręczy. Po pełnym sezonie wyglądają jak nowe. Przede wszystkim w deszczu i błocie Jasiek radził sobie naprawdę wyśmienicie. Chrzest bojowy przechodziliśmy na jednym z pierwszych etapów Lotto Poland Bike Marathon 2023 w pełnym błocie.

Karbonowa kierownica, sztyca i siodełko

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl